aminkan doa saya ^^

2012: FINISHED MY MASTER BY MAY 2012

Wednesday 17 July 2013

dugaan, ujian.... atau harapan?

selepas berminggu-minggu penantian untuk berjumpa dekan, finally ramadhan ke 8 ni, dapatla jugak bertentang mata berjumpa dengan dia yang hanya tau nama dan dengar desas desus cerita orang je yang dia tu 'jenis' macamana....

alhamdulillah...masa kami masuk tadi, mood dia ok je..siap senyum2 lagi.. tapi keputusan apabila keluar dari bilik tu tak mampu nak buat aku senyum.. nak nanges (memang dah nanges pon :P ) .. mungkin patut rasa kecewa, tapi sebenarnya aku lega..sekurang-kurangnya aku dah boleh teruskan langkah aku untuk 10-20 tahun akan datang..dah kena mula  berusaha untuk kehidupan sehingga ke hujung itu..sebab .. hidup aku, bukan untuk cukup makan 2-3 bulan ke hadapan je... huhuhu

so, pilihan yang aku ada sekarang ;

  1. siapkan thesis, submit dan sambung PhD                                                                                           - risiko : TIDAK DIBAYAR GAJI HINGGA MEMULAKAN PENGAJIAN PhD
  2. siapkan thesis, submit dan blah dari tempat keje sekarang                                                                     - risiko : sekurang-kurangnya 3 bulan tanpa gaji dan berusaha cari kerja kat tempat lain dan mulakan                 hidup baru 
kau rasa? dengan aku yang hanya ada semangat cukup-cukup makan untuk menghabiskan master ni akan proceed ke dengan sakit kepala nak sambung PhD? aku rasa, perjalanan pengajian aku cukup lah sampai master je... aku tak larat dah nak mengulangi hidup yang sama macam sekarang.. 

cuma aku kecewa sebab tak de keje lagi masa tau keputusan ni..hahahhaa (boleh? :P) mungkin kawan-kawan kat sini salah faham..diorang ingat aku akan give up master aku..tapi insya allah..sampai saat ni, aku masih tekad untuk habiskan perjalanan aku yang satu ni.. Tuhan, berikan aku kekuatan untuk menghadapi semua ini... 

tapi macamana pun, esok ada 1 lagi hari perhitungan yang sangat penting..perjumpaan dengan tnc... (dah la pukul 2.30, aku baru ingat nak cabut awal balik kg esok :P hahhaha).. harap-harap air mata aku tak tumpah depan tnc..cukup la meraung depan kawan-kawan je.. huhuhu

1 comment:

  1. bertabahla sayang... Sesungguhnya Allah tau apa yang trbaik untuk kita...(Walaupun ayat ni dah biasa dengar tapi ini lah antara ayat yang akan menjadikan kita lebih kuat..)

    p/s: we are in the same boat..huuhuu..

    ReplyDelete