aminkan doa saya ^^

2012: FINISHED MY MASTER BY MAY 2012

Sunday 25 November 2012

kisah 'itu'... part 1

ok... mari kita mulakan kisah yang memang sedih bagi aku.. tapi mungkin tak memberi makna bagi sesetengah orang... sila tekan ikon [X] kat atas tu kalau rasa dah bosan dengar  baca apa yang aku akan cite ni ek?

aku macam dah hilang kata-kata untuk bercerita.. tak tau dari mana nak dimulakan.. hmmm.. mungkin aku   perlu mulakan dengan perjalanan enchik ayahanda dan puan bonda sebelum diorang berangkat pergi mekah?

see?? kami menghantar ayahanda dan bonda dengan senyuman... dengan bonda yang masih mampu berdiri di atas kaki sendiri..

tak pernah aku sangka.. kami akan sambut kepulangan mereka dengan tangisan.. dengan bonda yang ditolak keluar oleh ayahanda dengan wheelchair !!!

kami tak pernah minta.. tapi kami terima ujian dari tuhan ini dengan redha... 

**********************************************************************************

lokasi : mekah

kisah 1:
papa called and informed that mama got hipo because a Dr. from hospital x had changed the insulin usually used by mama.. mama got warded.

kisah 2:
papa called to inform that mama can't do melontar because mama dah tak larat nak bangun.. however, papa managed to melontar on behalf of mama.


kisah 3:
mama pengsan dalam perjalanan pergi ke masjid

kisah 4:
mama called and crying hard to inform that she's in the hospital

kisah 5:
papa called to inform that he had to sleep in the hospital for almost a week to look after for mama... 

kau rasa aku cukup kuat untuk terima semua berita dari hujung dunia sebelah lagi mengenai kedua-dua orang yang paling aku sayang dalam dunia ni? kau letakkan kau dalam situasi aku, kemudian baru kau jawab apa soalan aku tadi... 

**************************************************************************************

lokasi: malaysia

sepatutnya aku ambil mama dan papa aku kat KLIA malam tu.. tapi mama n papa tak nak aku ambil diorang.. diorang minta aku dan adik-adik yang lain tunggu diorang di KB.

8.30 pm  [10/11/12]

papa called to inform that they have arrived.. and that was a BIG SHOCKED.. u know why? because the flight should land at 9.15 pm..

lagi mengejutkan sebab papa bagitau mama was unconcious from DUBAI (!!!!) to KL !!!!!!

an ambulance was waiting at the departure and they aren't allowed to go out until about 10.00 pm!!!!

*************************************************************************************

aku rasa cukup dulu untuk kali ni.. aku dah habis kata-kata.. semoga aku kuat untuk tulis kisah ini part 2..







No comments:

Post a Comment