aminkan doa saya ^^

2012: FINISHED MY MASTER BY MAY 2012

Wednesday 6 April 2011

apa ada pada nama?

cecececeee.....semangat waja je hapdet blog baru..pasni kita tengok...berkulat ke x blog ni dikerjain =b

kalau dekat blog lama ada sebut pasal maksud nama saya (dan anda akan perasan, betapa obsesnya saya dengan nama ilham encik ayahanda dan puan bonda ^^ ), kat sini saya nk cerita pasal nama panggilan saya...nama ada 4 kerat je...tp bila dah dikerat2...mcm2 pulak jadinya...so, mari kita tengokkk...siapa yang kena (',~)

1. nama yang DIA ilhamkan kepada encik ayahanda dan puan bonda adalah NUR LAILINA BINTI MAKHTAR... maksud? cahaya malam kami... bila difikir2 kan romantikkan, encik ayahanda dan puan bonda? (',~) terima kasihhh....  ini anugerah pertama yang paling saya hargai ^^

2. dari kecik sampai sekarang, memang orang panggil LAILI... alaaaa...gambar saya dalam walker yang ada nama saya tu xde la pulak...nnt kalau saya balik kg, sy tempek kt cni eh? ^^ saya xsuka orang eja nama saya laily...walau pun bunyi sama, tapi itu bukan nama saya,ok?  (tp xde pon org tau sy x suka org eja g2 =b hahahaa)

3. kat umah pulak...dulu laaa...sebelom dak kecik lahir, adik2 memang panggil NA ajee...xcaye kann??? bunyik cam lemah lembut-sopan santun-gadis melayu terakhir jee (padahaaalll....masak pon xreti, mengemas mmg pemalas....basuh baju pon sebab ada mesin basuh =b hahahha)... kalau org xbese memang rasa kuang-hajo ckit laa,kan...tp dah mmg kitorang ni beza setaun sorang je ^^ hehehee ~tapi saya panggil adik saya abang...abang ngah ^^ best pulak bila feeling2 ad abang y menjaga ni (',~) hahhaaa~

4. maka, ditakdirkanlah oleh DIA...masa saya tgh struggle nak amik spm, emak saya pula mengkhabarkn berita terkejut gembira kepada kami berempat...dengan kelahiran dak kecik, maka dengan rasminya adik2 saya TERPAKSA panggil saya KAK LONG =b hahaa.... (ye r..kuang hajo r kott..kalo dak kecik tu panggil saya y dah nak sebaya mak kawan2 dia yang kawen awal NA...hahhaa)

rasanya mmg patot pon tukar nama tu, sebab nama timangan dak kecik kt umah tu INA, dengan wife pak cik kitorang panggil CIK NA, x ke kompius tu kalo kat umah nenek...kalo jerit dari dapur, y dengarnye "...NA" je, mula la...jeling2,angkat2 kening, pas2 wat bodo je tiga2 org =b hahaaa...

itu pon encik ayahanda tersyasyul jugak sebut nama i NA... tu yang kadang2, "...NA" dari dapur umah...pas2 cakap kat dak kecik,"tu, papa panggil tu...ce g tengok..." berlari2 la budak kecik tu pegi dapur..last2.. "buat penat orang je....papa panggil kak long laa...NA...bukan INA... kacau je org nk tngok kartun" hahhaaaa...gelak guling2... (ye, dak kecik dah xbape nk kecik dahh..da darjah 3 pon...tu sedappp je kena buli tu (',~) hehehee ) tapi mmg kdg2 da dengar pon,saje je nk buli dia =b

5. LELI... dulu2 bestfren je y panggil leli ni... rasanya 2 org je koottt...achik ngan niza antara y terawal..so lama2, kawan2 lain pon panggil leli je...(mgkin save space masa nak anta sms kott...hahhaaa)... mula2 mcm xbape  nk suka, tapi lama2 perasan comelll la plak pakai nama ni...muahahahaa....but, for 1st timers, i'll introduce myself as laili...haaaii awakkk!!!! nama saya laili ^^ (gedikk!!!)

6. INA....ni memang cisss!!! laaa... saya paling xsuka orang panggil nama ni...bukan sebab sama nama ngan dak kecik.. tapi dari dulu2 mmg xsuka org panggil nama ni tau...ntah laaa...rasa macam xseswaaaii...huhuhuu...org y panggil saya dgn nama ni? cikgu blajar memandu sy y 1st dgn 2-3 org classmate saya ni....rasa nk sepak2 je setiap kali dia panggil saya ina...ciiisss!!!!! saya pon da tak ingat dah, cane dia terboleh tau saya xsuka dipanggil g2.. kalau hang jumpa blog ni...yes!!! awak-y-dok-dlm-hutan tu, saya xsuka la awak panggil saya mcm ni...geli mak, nyah!!!

7. LINA.. ni outsiders y just baca my name n try to talk with me laa xpon apex2 y berbelit2 nak sebut my real name tu =b..pon xbape nk gemo...tp, xde la seCISS!! nama num 6..hhuhuu

8. nama kat fesbuk...NIGHTINGALE... kan da cakap obses ngan semua benda berkaitan malam ni =b hehhee...ramai yang tanya maksud dan asal usul nama ni..tp xpe laa...dlm next entry sy cite...tp untuk kali ni, cukup la dgn perkataan night kat depan tu ^^

9. ni nama yang saya selalu berangan ada org panggil...pas2 kalau saya cite kat org, mesti jadik bahan dan kena gelak guling2...LEEN... haaa!!!!! apa sengih2?? nk kena belasah???? tau laaa...mmg gedik ponn =b hahaaa..lagi geli dari INA-LINA thingy tadi kan? hahaahaaa... ntah, xtau la pasai paaa...org pun xsanggup nk panggil...mgkin LAGI XSESWAI GILE KOTTT...hoooiii...sedar diri la wooiii....LEEN is so not u!!!! hahaaa.. xpe la, semoga 1 hari nanti ada yang sudi panggil dgn nama tu...i'll keep this one to the special one..korang jangan pulak gedik2 nak rasmi... kena belasah nanti =b hahaha

haaaa...tengok2!!! kan da cakap tadi...namanya 4 kerat je.... sampai 9 nama ada..huhuhuu... alang2 jom kita cukupkan 10..kalau korang, korang nak panggil sy ap? (',~) ~bajet howttt la tu, ada org nk reply...weekkk!! hahaha~

No comments:

Post a Comment