aminkan doa saya ^^

2012: FINISHED MY MASTER BY MAY 2012

Thursday 10 May 2012

diri yang keliru

aku ni... walaupun orang tengok aku gelak2 x ingat dunia.. ke hulu-hilir xde tujuan.. muka relax kadang xde perasaan.. mulut becok xreti nk berenti nk bercakap.. tp sebenarnya.. deep inside... aku memang org y totally different dgn apa yang orang2 pandang aku...

sebesar mana gelak aku setiap hari.. besar lagi aku punya rapuh, lemah, lemas jiwa aku.. macamana aku ke hulu-hilir takde tujuan.. macam tu jugak aku terkial-kial cari identiti aku.. sape aku sebenarnya... apa yang aku nak? setiap kali aku pasang 'topeng' muka takde perasaan tu lah masanya.. perasaan aku sebenarnya sedang bertsunami kat dalam.. masa aku tengah becok cong-ceng-cong-ceng  tu laah... hati aku sedang senyap dan kesunyian. ye.... aku kadang-kadang... memang totally different dengan apa yang orang pandang aku..

ada masanya aku rasa nak tunjuk je sape sebenarnya budak(ke? =b ekeke)   diri aku yang sebenar... seseorang yang selama ni bersembunyi di sebalik lemak-lemak aku yang makin bertambah ni =b .. yup.. kadang-kadang memang cik leli yang tersembunyi tu keluar.. apa yang aku nampak.. muka awkward orang-orang sekeliling aku.... muka yang "apa masalah kau tiba-tiba macam ni laili?" perlu ke aku cakap... "aku bukan tiba-tiba macam ni.. sebab aku MEMANG SEBENARNYA MACAM NI.. dan... aku  bukan hari ni je dalam masalah.. hari-hari hidup yang aku lalui.. bermula dari bukak mata...sampai pejam mata balik.. hari-hari yang aku lalui adalah masalah bagi aku... cuma aku malas dah nak mengadu dengan manusia... sebab aku tak pernah jumpa jawapan.. sebab tu sekarang.. aku jarang bercerita"

hari tu balik kampung.. orang-orang sekeliling sibuk tanya.. (tapi orang sekeliling tu bukan parents aku, bukan adik beradik aku) .... "bila nk kawen?", "apsal kak long tak kawen lagi?." "anak mak cik yang sebaya kak long tu dah ada anak sorang"...

nak je aku jerit kat telinga sorang-sorang.."KORANG INGAT AKU NI TAK NAK KAWEN KE?? KALAU SEMUDAH BELI GULA KAT KEDAI.. TAK DE LA RAMAI SANGAT POMPUAN KAT MALAYSIA NI YANG TAK KAWEN LAGI!!!"


tapi tu semua aku jerit di sebalik lemak-lemak aku la.. tak nak la aku dengan 1 family aku nanti kena cop 'budak kurang ajar' atau 'mak bapak yang tak reti nak ajar anak'..

aku percaya dengan janji tuhan dan aku masih berpegang dengan janji DIA... tapi kadang-kadang manusia sekeliling ni memang... entah la... aku tak tau nak kata apa dah...

aarrgghhh... malas la aku nak membebel panjang-panjang... make it short.. aku pon nk kisah aku berakhir (ke bermula? =b ) macam dia ^^ <3



amin.. amin.. aminnn :) xsalah kalau aku nak berangan dan berdoa, kan? (',~)

2 comments:

  1. hahahhaa...lawak la leli ni... sabar ye.. i pun x jumpe lg tulang rusuk kiri i walaupun usia dah makin bertambah

    ReplyDelete