aminkan doa saya ^^

2012: FINISHED MY MASTER BY MAY 2012

Friday 19 December 2014

rebah dipangkuan tuhan

lama tak update, kan? pheeww.... itu lah... banyak sangat benda yang nak dikejar dan tak terkejar.. tak punya banyak masa nak merapu kat sini.. besides, sometimes i do need my privacy.. after what happened, i find it difficult to trust people... like seriously... huhuhuu..

See my target above? to finished my MSc by May 2012.. maka benarlah.. manusia itu hanya mampu merancang dan tuhan itu juga punya perancangan... tetapi sesungguhnya perancangan tuhan itulah yang terbaik untuk hambaNya sedangkan kita tidak mengetahui.. jangan pernah paksa tuhan untuk mengikut rentakmu.. kerana Dia memang tak akan berikan sekiranya kau memang tidak mampu memikulnya. menangislah sampai keluar air mata darah sekalipun, tak kan dapat... siapa sangka doa yang aku panjatkan kepada tuhan ditangguhkan makbulnya 2 tahun kemudian? beria-ria aku menulis rencana sedangkan tuhan tahu apa yang terbaik untuk aku.. selepas 2 tahun, akhirnya aku berjaya submit thesis kepada GSO on May 2014.. fuuuhhh!!! perancangan tuhan.. selepas penantian yang nampak macam tak berpenghujung, akhirnya tuhan makbulkan lagi doa aku.. my viva voce was on 16th October 2014.. alhamdulillah.. passed my viva voce although with major modification.. sekarang tengah menunggu tandatangan dekan fakulti.. Isnin ni baru dapat tandatangan (hopefully).. if not, I am a dead meat.. surat penangguhan hantar thesis pun tak buat lagi.. mati laaaa... huuuu...

and ohh... speaking of targets.. tahun ni aku ada 2 je target dalam hidup aku.. which is the 1st one that is to submit my thesis and alhamdulillah.. dah berjaya capai.. n i didn't expect to have my viva voce this year actually..knowing me.. always not ready maaa :p he3.. and the 2nd target that is to have a good job for my future masih ditangguhkan tuhan.. tak tahu apsal... bukan tak apply, sampai kena warning dengan jobstreet sebab apply banyak sangat :p ha3.. bukan tak attend interview, ada je.. tapi tak sangkut lagi.. tak tahu la kat mana salahnya... banyak nau dosa aku ngan tuhan ni.. huhuhuhu... sekarang memang tengah stress sebab tak de keje.. in fact dah nak masuk 2 bulan tak bekerja.. serabut memikirkan apa yang nak jadi 2015 nanti... que sera.. sera.. the future's not mine to see... serabut tak serabut hidup kena terus.. susah ke senang, masa depan tetap makin menghampiri.. aku yang semakin tak berdaya.. hanya mampu berdoa dan bercerita dengan tuhan.. walaupun aku tak nampak sinar itu, tapi sekurang-kurangnya hati aku yakin.. tuhan sedang tersenyum kepada aku dan berkata, "sabarlah..hanya sedikitt masa lagi." aminn... aku hampir mengalah tapi aku perlu kuatkan diri aku... hampir rebah.. tapi berharap semoga tuhan menyambut aku dalam dakapanNya..


No comments:

Post a Comment