aminkan doa saya ^^

2012: FINISHED MY MASTER BY MAY 2012
Showing posts with label dak kecik's thought. Show all posts
Showing posts with label dak kecik's thought. Show all posts

Thursday, 9 June 2011

lawak

hahahahaa... tetiba teringat dak kecik =b

situasi: tgh ajo buat keje skolah pendidikan islam
topik: rukun mandi wajib (da belaja ek masa kita darjah 3 zaman dulu? -_-")

CL          : baca betol2 apa yang dia tulis tu
dak kecik : mim..mim-->mem ba..alif-->ba ca-->ca =membaca 
CL          : *dasar pemalas nak ajar n xreti nak ajar jawi =b * 
                  membaca basmalah...
                  sunat ke wajib?
dak kecik : *muka blur xpaham apa2*
CL          : *dasar pemalas nak ajar sebab dok tengok movie disney + carik buku rujukan xjumpa -_- *
                  sunat
dak kecik: kenapa sunat? sunat tu yang macam aidil kena pakai kain pelikat tu ke?
CL         : bwahahahhaaaaa *gelak guling2*
                sunat tu ada 2 maksud..
                i-sunat yang macam aidil pakai kain pelikat tu
                ii- sunat yang kalau kita buat benda tu dapat pahala, kalau xbuat xberdosa ^^
                (muka tahan nk gelak guling2)


ini le budak kecik y kadang2 innocent tu =b hehehee

adik...u r very funny laaa =b hahahhaaaa.... now saya paham betapa innocent nya budak kecik...jgn kotori fikiran mereka dgn benda bukan2, ye (',~) hehehee

foot note:
i- aidil tu sepupu kitorang yang darjah 5 (kott =b)
ii- moral of da story; jangan nak mengada2 tunjuk rajin nak ajar budak kalau sendiri xleh nak concentrate =b hehhee

sumpah buruk gile kalau orang tua yang paling eksaited -_-"

Friday, 15 April 2011

bebel macam angsa?

kalau kat sini ada kisah haiwan peliharaan kat kampung saya.. ini cerita yang ada sipi2 la jugak (',~) hehehee

x igt dah hari tu kat umah tgh bising2 diskas pasal pe tah..tetiba;

dak kecik   : apa2 je laa..jgn mulut membebel xbrenti mcm angsa...
saya          : errkk!!!  kenapa macam angsa
dak kecik   : ye laaa..pegi sanaa..pot pet3... pegi situ membebel2...sume xkena...
saya          : cane dia bebel? xpenah tau pon..
dak kecik   : ye laaa..nanti kalau nampak orang, buat bunyi bising2... nampak anak ayam pon nak
                   bising...xde keje lain ke?
saya           : -_-"

her thought really don't resemble her as a standard three gurl, rite? she's really a great observer... whose gene is it anyway? =b ngeh3


bayangkan la betapa stressnya kena kejar n kena 'bebel' dgn makhluk allah yang satu ni =b hehehee

marilah kita sama2 tidak menjadi seperti angsa itu ye? (',~)